Îti multumesc

Posted: Iulie 4, 2013 in Uncategorized

Îţi mulţumesc pentru ce am fost, pentru ce sunt şi pentru ce voi fi… Îţi mulţumesc pentru toate greşelile pe care le-am făcut – numărul lor întrece numărul cărţilor din paradisul–bibliotecă al lui Borges – pentru că ele mi-au arătat că absenţa dragostei Tale mi-ar fi furat bătăile inimii. Îţi mulţumesc pentru că am plâns, căci astfel am putut să realizez, atunci când a plouat, cât de mult îţi pasă de durerea mea… Îţi mulţumesc pentru că râsul meu şi al celorlalţi oameni are drept model norii ce vorbesc limba zborului şi dansează zâmbetul fericirii absolute. Îţi mulţumesc că Numele Tău este Perfecţiune. Te-am căutat milioane de ani într-o secundă, iar setea mea o întrecea pe cea a legendarului titan Prometeu înlănţuit, şi pe cea a dragostei lui Tristan pentru Isolda sau a lui Orfeu pentru Euridice, şi setea de cunoaştere a lui Platon, a lui Eliade sau a lui Einstein, întrecea foamea bebeluşului părăsit de mamă şi dorul muzicianului care simte că lumea sunetelor nu-l mai caută (Borges)… Era o sete după absolut, ceva cu câteva trepte mai sus decât cuvântul „dor”, o notă de bază a poeţilor şi a filosofilor… Descoperindu-Te, dorul meu a devenit un fluture pe lângă Universul–Perfecţiune care Îţi poartă Numele…

Şi de atunci, când mă uit cum sunt îmbrăcate florile în balul câmpului, ştiu pentru ce trăiesc! Şi de atunci, când o şuviţă dansează după melodia vântului, ştiu pentru ce trăiesc! Şi de atunci, când văd doi oameni care se iubesc cu lacrimi de fericire în ochi, ştiu pentru ce trăiesc. Şi de atunci, când te văd pe tine, omule, cu inteligenţa ta, care ai scris Cinci săptămâni în balon, Crimă şi pedeapsă, Război şi pace, Mizerabilii, Dicţionare şi Enciclopedii, ştiu pentru ce trăiesc. Şi de atunci, când văd suferinţa din această lume, ştiu pentru ce trăiesc! Şi atunci când, văzând toate acestea, Îţi rostesc Numele, trăiesc cu adevărat…

de LIGIA SEMAN, fragment din cartea ” Portrete din cioburi”

Lasă un răspuns

